HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Sunday, November 27, 2011

Hijrah : Kebangkitan Anak Muda

Perutusan Maal Hijrah Ketua DPP Malaysia :

1. Hijratur Rasul S.A.W adalah satu lembaran agung yang telah memahat sejarah gemilang buat perjuangan Islam yang didokong oleh al Musthafa saw tatkala ia adalah garis pemisah yang membebaskan ummah dari belenggu jahiliyyah dan noktah gemilang pembentukan sebuah baldatun toyyibah wa rabbun ghafur [ Negara yang baik - aman, sejahtera dan membangun - sementara tuhan mengurniakan keampunanNya ]

2. Justeru memperingati ulangtahun perisiwa hijrah, selayaknya setiap individu  khasnya anak muda menghayati sejarah agung ini dan bersedia untuk  melakukan sebuah perubahan total ke arah pembentukan masa depan negara yang aman, sejahtera, harmoni dan mendapat lindungan rahmat serta keampunan Allah swt.

3. Peristiwa Hijratur Rasul sarat dengan kisah pengorbanan. Samaada pengorbanan nyawa sebagaimana yang dibuktikan oleh Saidina Ali Karramallahuwajhah, pengorbanan harta seperti yang dipamerkan oleh Suhaib ar Ruumi sehingga kisahnya dirakam oleh Allah swt di dalam al Quranil Kareem :

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ

Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya. (Al Baqarah:207)

4. Sunnatullah, bahawa perjuangan besar untuk melunaskan sebuah perubahan dan amanah gerakkerjanya, menghadapi cabaran yang mengundang implikasi besar, namun itulah harga sebuah perjuangan yang mesti dibayar oleh para pejuang . Harta dan nyawa menjadi taruhan demi sebuah perjuangan suci.

5. Bangkitlah wahai sekelian anak muda dari tidur yang panjang. Kini kita berada selekoh akhir untuk membuat pecutan kemenangan ke garis penamat. Sempena ulangtahun  Hijrah ar Rasul saw kali ini, kebangkitan anak muda mewarnai gerakan perubahan adalah suatu yang sangat didambakan.

Nasrudin bin Hassan
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia.

9 comments:

Anonymous said...

Sambut lah Maal Hijrah ker, Maal Pindah ker, Maal Transfer ker atau Maal apa sakali pun .. Umno ngan Pas tak kan boleh bersatu sampai kiamat punya .. selagi ada ulamak yang tanpa sedar menjadi agen yahudi untuk memecah belahkan orang melayu.

Yahudi tahu. Ultra kiasu tahu. Yang anti melayu tahu. Yang anti islam tahu ... Jika :

1. Melayu bersatu .. malaysia akan terus menerus diterajui oleh orang melayu.

2. Melayu bersatu .. malaysia akan terus di terajui oleh orang islam.

Aku sedar dan ramai lagi melayu yang sedar .. tapi adakah Nik Aziz dan para ulamak dalam Pas sedar akan hal ini ??????

Aku tak pakai serban dan jubah macam Nik Aziz dan Hadi Awang .. tapi aku bangga kerana aku tidak menjadi agen yahudi .. aku tak mengkhianati bangsa aku sendiri.

Melayu Baru.

Anonymous said...

Kepada Pas pun kami nak ingatkan, " awak jangan ingat Pas akan dapat durian runtuh dari DAP dan penyokongnya, yang kami takut sangat adalah Umno runtuh Pas pun runtuh "kena main wayang" dengan musang2 yang berbulu ayam "

Musang Umno.

Anonymous said...

Saudara Nasrudin

Dibawah adalah petikan posting saya kepada blog Saudara Ridhuan Tee (RT), harap anda sudi siarkan dalam blog anda.

" marilah kita bersefahaman dan bersatu atas nama Islam " (RT)

Terasa malu saya nak sebut seruan seperti diatas. Bukan saya rasa malu dengan RT atau malu dengan Nik Aziz atau malu dengan Najib.

Tapi saya rasa malu dengan rakan2 saya yang bukan islam. Bukan itu saja, saya juga rasa malu nak menceritakan kelebihan islam berbanding agama mereka.

Kerana saya juga adalah seorang part time salesman, saya lebih confident untuk mempromosikan produk jualan saya berbanding dengan produk yang menjadi saingan telah terbukti ia lebih baik daripada produk saingan. Kerana mereka2 yang mencuba melalui sampel percuma, kembali mencari produk itu daripada saya .. itu buktinya mereka mengiktiraf kelebihan produk jualan saya.

Tetapi jika islam itu sebagai satu produk, saya tak akan berani nak introduced kepada kenalan yang hanya pernah dengar islam tapi tidak pernah mencuba pun islam. Saya boleh kata islam itu islam ini yang baik2 saja .. tapi saya mungkin gagal membuktikan kepada kenalan untuk "melekatkan" mereka kepada islam.

Jika para ulamak dan aktivis islam ada mempunyai rasa seperti yang saya rasa .. mungkin mereka akan sedar bahawa mereka selama ini banyak bercakap kosong semata2 berkenaan islam .. mereka syok sendiri. Adakah mereka berperasaan seperti itu ?

Saya percaya mereka tidak perasan mereka "bercakap kosong" kerana jika mereka perasan tentu mereka tidak akan mencipta slogan2 hebat yang retrorik semata2 pada setiap kali menjelang sambutan Maal Hijrah.

Ini adalah satu cabaran yang paling kurang ajar dan paling biadap dari seorang melayu islam kepada para ulamak dan aktivis islam " Jika kamu gagal menyatu padukan umat melayu islam di negara ini, berhenti lah daripada memikirkan slogan2 yang hebat dan retrorik pada setiap kali datang Maal Hijrah atau Maulidur Rasul "

I am sick hearing and reading all these useless and meaningless retrorict slogans .. they all are merely bull shit.

Sebagai seorang melayu, malu juga saya kepada RT seorang cina muslim yang tak berhenti2 menyeru melayu supaya bersatu. Seruan perpaduan oleh RT mudah di fahami kerana beliau tidak pun memetik hadis atau ayat2 quran, sedangkan seruan perpaduan oleh Nik Aziz atau Hadi Awang diserabutkan dengan petikan hadis dan quran yang sukar difahami.

Saudara RT teruskan usaha murni anda, ramai orang melayu yang mengkagumi anda lebih daripada mereka mengkagumi Nik Aziz atau Hadi Awang.

Cikgu SK.

Anonymous said...

Malam ni berita jam 8 di tv 3 .. tunjuk sekor cina DAP .. duk maki Zambri MB Perak .. " haram jadah " dan " metalik hitam " .. tok2 dan pak2 lebai Pas pakat gelak sakan dan tepuk tangan.

Majlis tuh adalah ceramah Pas .. gambar bulan sikit punya besor duk balut rostrum.

Bagi aku kalu pakai lebai tuh maknanya orang yang tak tinggal sembahyang .. bakal ahli syurga lah kata kan ..

Bagiuh sungguh .. cina kapiaq maki melayu islam .. orang2 yang alim pakat tepok tangan dan gelak sakan .. yang takbir pun ada kedengaran .. mudahan2 Allah berikan pahala yang berganda kepada mereka .. termasuk lah kepada cina kapiaq yang maki melayu tuh sekali.

Musang Umno.

Anonymous said...

Memaki hamun.

Dulu cina tak pandai dan tak berani nak maki melayu .. tapi selepas sekian lama mereka rapat dengan Pas .. mereka pun dah pandai dan berani memaki hamun pemimpin melayu .. alhamdulilah, itu satu kejayaan dakwah islamiah Pas kepada mereka .. Umno juga berkawan dengan cina tapi Umno gagal menyampaikan dakwah islamiah kepada pemimpin MCA dan Gerakan .. sampai sekarang pemimpin MCA dan Gerakan tak pandai nak maki hamun pemimpin melayu dalam Pas.

Rumusan aku .. Umno gagal menyampaikan dakwah islamiah seperti yang di buat oleh Pas kepada DAP .. DAP dah pandai maki hamun tapi MCA dan Gerakan masih juga tak pandai2.

Musang Umno

Anonymous said...

Buat Renungan Anak Bangsa Ku

Aku tak kata Umno baik. Aku tak kata Pas tak baik. Tapi tolong lah buat perbandingan dan pertimbangan dengan akal yang waras.

1. Di mana maruah kita orang melayu bila sekor cina DAP tanpa segan silu dan tanpa rasa takut memaki hamun sorang pemimpin melayu di hadapan beribu ekor melayu yang 99.9% memakai serban atau kopiah putih (ketayap)????????

2. Di mana maruah umat islam bila sekor cina kapiaq tanpa segan silu atau rasa takut kepada Allah swt telah menghina dan memaki hamun sorang pemimpin melayu yang beragama islam di hadapan beribu ekor melayu islam yang mendakwa diri sebagai pejuang islam ???????

3. Masih dekat dengan Allah swt lagikah perjuangan Pas jika mereka menyediakan pentas untuk membolehkan sekor cina kapiaq memaki hamun sorang islam lain yang merupakan saudara seagama dan sebangsa dengan beribu ekor pendengar yang alim (alim kerana semua pakat pakai serban atau kopiah putih) yang hadir dalam majlis ceramah tersebut ????????

Jika anda seorang melayu dan seorang islam (ianya berbeza dengan seekor melayu dan seekor islam) .. sebelum melelapkan mata untuk tidur .. cari lah jawapan kepada 3 persoalan yang aku terjahkan disini.

Musang Umno.

Anonymous said...

anon 1025

Kita boleh berbeza pendapat dalam politik. Tapi ingat lah saya melayu, awak juga melayu. Saya islam, awak pun islam.

Aku percaya cina DAP tak kan boleh terima jika ada pemimpin Pas memaki hamun pemimpin cina MCA atau cina Gerakan dengan perkataan yang kotor dan hina di atas pentas ceramah DAP.

Pada aku hina sungguh maruah orang Pas. Tak pernah aku jumpa bangsa yang tak tersinggung bila bangsanya di hina oleh bangsa lain.

Ya Allah. Dajjal apa kah yang kau turun kan kepada bangsa ku melayu ini ?????

Musang Umno

Anonymous said...

Dahulu…

Sebelum belajar agama (berguru) dengan ulamak Pas : pemimpin DAP tak pandai dan tak berani nak maki hamun pemimpin melayu islam di hadapan orang melayu islam sendiri.

Sekarang….

Selepas belajar agama (berguru) dengan ulamak Pas : cina2 kafir DAP dah pandai dan tak takut lagi nak memaki hamun pemimpin melayu islam di hadapan beribu “ekor” tok2 lebai dan pak2 lebai Pas dalam majlis ceramah Pas. Ada yang laung “takbir” semasa MB Zambri di maki “Haram Jadah” dan “Metalik Hitam” oleh cina DAP itu. (Sumber : berita jam 8 di tv 3 @ 30.11.2011)

Itu lah bukti keberhasilan Dakwah Islamiah yang di jalankan oleh Pas.

Anonymous said...

Terkejut dan beristighfar panjang saya bila saya terjumpa dalam blog Kickdefella :

Video 1 : "Sekor" ustaz namanya Ustaz Budak berceramah atas pentas Pas mendakwa Nik Aziz tu serupa Nabi Muhamad.

Video 2 : Nik Aziz berdoa minta Allah turunkan bala kepada Najib (dia sebut nama Najib dalam doa). Beribu "ekor" tok2 lebai dan pak2 lebai meng amin kan doa tersebut dengan begitu kuat sekali (mungkin nak bagi Allah dengar kut) .. doa disudahi dengan laungan takbir sebanyak 3 kali oleh beribu "ekor" yang hadir.

Pergi ke blog Kickdefella dan tengok lah sendiri ...

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive