HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Friday, May 7, 2010

PERKESO dalam Syarikat Arak


Sebagai sebuah negara ummat Islam , sepatutnya kerajaan peka perkara ini dan tidak meletakkan rakyat rasa terhina dengan perkara seperti ini . Apakah tidak syarikat lain untuk PERKESO miliki sahamnya sedang mereka menyedari sebahagian besar kakitangan mereka adalah muslim .

Kerajaan sewajarnya bertanggungjawab lantaran PERKESO adalah sebuah entiti kerajaan di bawah Kementerian Sumber Manusia .









6 comments:

Anonymous said...

tantawi lu jangan cerita pasal islam selagi berjuang bersama PR, sebab nampak hina bila berada dalam PR.(walau apa alasan kau bagi)

Anonymous said...

tantawi masih tahu halal haram ke bila berada dalam PR. setahu ana semua jadi halal bila berkawan ngan DAP.

Roy said...

Saudara, terkejut jugak tengok berita ni...macam tak percaya. Jadi, saya check kat website dia... kalau kita tengok financial report tu, Perkeso ada memegang 2,155,700 saham (item #5) iaitu 0.71% saham syarikat. Pemegang saham terbesar ialah Carlsberg A/S yang memegang 51% saham syarikat. (http://www.carlsbergmalaysia.com.my/web/investor/pdf/ar/2009/... See Morehttp://www.carlsbergmalaysia.com.my/web/investor/pdf/ar/2009/ar09_120-121.pdf)

Yang halal atau haram tetap sama, saham kecil atau besar....cuma takut nanti orang kata kita mensensasikan berita kot bila kita kata PERKESO pemegang saham terbesar. Wallahualam.

keyman said...

Assalamualaikum sheikh....

Bagi UMNO tiada istilah haram bagi mereka...apa yang penting ialah keuntungan.

Saban hari rakyat dihidangkan dari sumber2 haram....bila rakyat dah makan benda haram, nanti susah nak menerima kebenaran....Rakyat yang macam ini pasti menyokong UMNO....Maka terus berkuasalah meraka di bumi 1 Malaysia ini.

drrita sandakan said...

aku tidak lupa manifesto PAS selangor untuk menutup kilang arak CALSBERG...

sekarang apa cerita?????

TAKE BEER!!
TAKE BEER!!
TAKE BEER!!

Israel for ALL

Wan Naza said...

cuba tengok list ke 21, Amanahraya Trustees berhad pun ada 0.19% saham. ini anak syarikat Amanah Raya Berhad iaitu milikan penuh kementerian kewangan....!!!!

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive