HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Thursday, March 19, 2009

Adnan Yaakub Mesti Letak Jawatan

Badan Perhubungan PAS Pahang diketuai oleh Pesuruhjaya al fadhil Tuan Guru Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini telah menyerahkan memorundum kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia [ SPRM ] Kuantan di pejabatnya jam 11.30 am tadi .

Tindakan ini ekoran keputusan Lembaga Disiplin UMNO mendapati 4 wakil rakyat dari bahagian Paya Besar didapati bersalah terlibat dengan politik wang .

Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakub didesak supaya mengambil tanggungjawab dengan meletakkan jawatan sebagai pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang .

Malah UMNO Paya Besar sendiri melahirkan rasa kesal terhadap tindak tanduk Menteri Besar Pahang dan mendesaknya supaya meletakkan jawatan sebagai langkah bertanggungjawab atas insiden yang memalukan ini .

Apa yang berlaku adalah siri malang yang menimpa UMNO , khasnya UMNO Pahang . Justeru itu PAS Pahang mengharapkan agar SPRM akan mengambil tindakan tegas dan menyiasat mereka yang terlibata agar tidak terlepas dari hukuman dan tindakan yang sejajar dengan kesalahan mereka .

Sebelum ini SPRM mendakwa tiada report atau aduan bagi membolehkan mereka bertindak , maka PAS pahang mengemukakan aduan yang diterima sendiri oleh Pegawai Khas SPRM Kuantan agar satu siasatan telus diambil .

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive