HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Thursday, March 5, 2009

LIQO Minuman Alternatif :

Liqo Minuman Alternatif :
100 % Produk Muslim



Minuman berasaskan coklat menampilkan Liqo sebagai alternatif kepada minuman coklat lain justeru ia adalah 100 % produk muslim . Pastinya dijamin bersih , suci dan halal .

Kebanyakkan minuman berasaskan coklat yang berada dipasaran , samaada tidak mempunyai jaminan halal atau pun ia termasuk dalam senarai barangan yang diboikot seperti nestle kerana memulangkan keuntungan kepada Yahudi Alaihi laknatullah .

Harga runcit yang hanya ditawarkan dengar harga RM 15 bagi satu pek seberat 1 kilogram adalah merupakan tawaran harga yang sangat berpatutan .

Kepada sahabat yang mementingkan kesucian dan kebersiahan serta halal , maka Liqo ini adalah pilihan yang tepat . Bekalannya boleh didapati dan dibeli di Akademi Ar Rasyidin sambil saudara menderma kepada Akademi Ar Rasyidin bagi membiayai pengajian agama yang diadakan di situ .

Kebetulan kelmarin , Tuan Guru Dato Tuan Ibrahim Tuan Man singgah beristerehat di Akademi Ar Rasyidin sejurus pulang dari Balai Polis Kuantan untuk membuat Laporan Polis terhadap Felda yang telah menahan sawit dan menginaya peneroka .

Waktu Isterehat al Fadhil Tuan Guru Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man , beliau telah dihidangkan Minuman Alternatif Liqo yang dibancuh tanpa gula untuk dinikmati . Ternyata Tuan Guru memuji mutu rasa dan kelazatan Liqo .

Saya juga sangat teruja dengan rasa Liqo berperisa coklat asli jika diminum atau dibancuh tanpa gula . Sahabat yang belum merasainya boleh mencuba kemudian nikmati kelazatannya dan bersedialah untuk terus meninggalkan produk yang telah diboikot lantaran produk tersebut memberi keuntungan kepada Yahudi alaihi laknatullah , bangsa yang bertanggungjawab membunuh ummat Islam di Palestine .

14 comments:

Anonymous said...

amboi...promote sakan...

kilangnya dekat sangat ngan sekolah saya lebih kurang 700m.Kami sekeluarga pun minum Liqo semenjak boikot Milo ni....

sekarang ni untung...produk muslim dah banyak. Di sg petani lagi bertuah....Radix FC dah lama jadi alternatif pada KFC dan McD,...Zan Pizza pun dah lama jadi alternatif pd pizza hut, tauhu, fish ball,mee kuning, kicap dan sos dah ramai melayu muslim usahakan....kita pilih aje...

jadi kalo nak boikot Israel....kita boleh. Yg kita tabole nak boikot adalah Intel....semua komputer pakai intel....alahai

Anonymous said...

Selain produk yang diambil oleh perut kita, kita sepatutnya lebih serius dengan produk yang merosakan hati kita. Dan produk yang paling bahaya yang kena diboikot ialah manusia yang membawa cara berfikir ala-Yahudi. Siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim sah produk Amerika.

Sanggup PAS memboikot Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya?

TOKPAKIR

Anonymous said...

KITA PASTI BOIKOT BUKAN SETAKAT PEMIKIR TAPI PENDAKYAH ISLAM YG RAMAINYA DLM UMNO-BE END...TUNGGUUUUU!!!!

Anonymous said...

selain LIQO sbg penganti milo.. RADIX KOKO JUGA telah dikeluarkan oleh sebuah syrikat 100% muslim melayu iaitu HPA.. APE ITU HPA.. LAYARI :

http://www.hparadix.blogspot.com/

... hpa sebenarnya mengeluarkan
produk2 harian yang diguna pakai olh umat islam hari ini.. oleh itu produk HPA sbg altenatif kpd produk YAHUDI.. Untuk daftar sbg ahli. blh lah daftar di cawangan2 HPA di seluruh negara termasuk di sabah dan sarawak dengan meletak nama penaja : PEMUDA DUN RHU RENDANG , (ID = 471779) @ PEMUDA KG BHARU RHU MUDA , (DI = 449816)..
HASIL BELIAN ANDA SEKALIGUS MENYUMBANG KPD TABUNG PEMUDA PAS RHU RENDANG (DUN PRESIDEN PAS) DAN CAWANG KG BHARU RHU MUDA...

Anonymous said...

korban demokrasi

ada bukti ke anwar produk amerika ??
jangan main tuduh dan buat persepsi melulu....

Anonymous said...

tokpakir....

kata benci demokrasi, kenapa letak avatar gambar dr rantisi,bukankah beliau pemimpin sebuah pertubuhan politik yang bergerak dlm demokrasi ?kan elok letak gambar nabhani.Lebih sesuai....sekadar cadangan...

Anonymous said...

Melulukah lagi ?

Persaksian apakah yang anda perlukan ?. Sila baca blog saya dan sangkal jika anda merasakan ianya tidak betul.

Di situlah kita berbeda wahai Anoy. Kita mengambil apa yang baik dan bukan berpuak. Rantisi ada kekuatan, Nabhani ada kekuatan dan kita ambil kekuatan dan kebaikan mereka.

Sikap hanya ingin mengidolakan seseorang bukan sikap yang betul. Itu sikap mereka yang taksub dalam politik kepartian.

Sila bentangkan hujjah jika Anwar bukan produk Amerika dan sanggah bentangan di blog saya.

T.kasih

TOK PAKIR

Anonymous said...

tak jumpa pun citer pasal anwar ?

saya tak menuduh apa-apa pada anwar, tok pakir yang tuduh maka tok pakir ler yg patut buktikan....lagipun penat ler asyik debat perdana jer sesama islam, kerja juga kurang, masa jer lebih yg terbuang!

bukan ler saya ni berpuak, cuma saya ingat apa saja yg ada kaitan dengan demokrasi tok pakir tolak langsung, tak sangka rantisi boleh pulak diterima. Kat mana ada pulak 'kekuatan'nya rantisi kalo bergerak guna saluran demokrasi...kan demokrasi tu batil lagi kufur.

tapi bagus lah tu tak berpuak-puak, saya pun suka.

Anonymous said...

Ini hanya sebahagian kecil dari apa yang telah ditulis. Sila rujuk kembali siri-siri terawal.

SIRI 4: ANWAR IBRAHIM; JAMALUDDIN AL-AFGHANI VERSI...
YUNUS; SURAT KHUSUS DARI ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM...
SIRI 4: ANWAR IBRAHIM; JAMALUDDIN AL-AFGHANI VERSI...
SIRI 3: ANWAR IBRAHIM; JAMALUDDIN AL-AFGHANI VERSI...
SIRI 2: ANWAR IBRAHIM; JAMALUDDIN AL-AFGHANI VERSI...
SIRI 1: ANWAR IBRAHIM; JAMALUDDIN AL-AFGHANI VERSI...

Kecaman Anwar di depan Amerika terhadap Usamah bin Ladin hafidzahuLlah sudah lebih dari mencukupi jika kita ada pertimbangan yang benar-benar adil tentang makhluk ala-Yahudi ni. Itu belum menyentuh pemikiran liberalnya.

SubhanAllah ! hanya manusia fanatik melampau, taksub kepartian serta benci yang membabi-buta untuk memburu undi dan kuasa sahaja yang tidak nampak tentang manusia munafiq sebegini.

Ini bukan perdebatan. Saya juga tidak berminat berdebat. Tapi demi untuk mencari, menerima dan menegakkan kebenaran. Jika anda benar saya akan terima hujjah anda. Anda berkata saya melulu, itu tanda anda telah mempunyai hujjah untuk menyangkal. Maka melulukah lagi jika hujjah sudah terbentang ?.

Angkatan Rantisi jauh berbeda dengan Angkatan masakini. Lihatlah laungan beliau rahmatuLlah 'alaih sebelum bertemu syahid. Siapa yang hidup dalam kemuliaan dan kembalipun dalam kemuliaan ?. Itu adalah suatu yang patut dicontohi oleh kita. Faham demokrasi... tidak sekali-kali.

Demikianlah kebenaran...

Menerima yang benar dari mana-mana pun. Bukan kerana aku dari puak aku maka aku mesti benar, walaupun aku salah. Engkau bukan puak aku maka engkau salah, walaupun engkau benar dan aku salah.

TOK PAKIR

Anonymous said...

Betulkan niat saudara dahulu.

Nah, betulkan niat. Jangan turun kerana Ketua Dewan Pemuda PAS menyuruh anda turun. Jangan turun sabtu ini kerana Anwar Ibrahim turun. Jangan turun kerana Haji Abdul Hadi Awang turun. Menurut saya, Anwar Ibrahim tidak boleh diharap. Meskipun sejarah beliau sebagai pejuang bahasa kelihatan molek tetapi pada pandangan saya yang cetek politik ini, PKR hanyalah menggunakan isu ini sebagai landasan untuk bermain dengan sentimen dan mempolitikkan isu ini. Jangan turun kerana Haji Abdul Hadi Awang, kerana menurut saya PAS sudah banyak berubah. Kalimah Allah pun boleh dikongsi dengan penganut agama bukan Islam (menurut Mursyidul Am nya). Begitu sekali PAS telah sanggup mengubah dirinya sedang kertas yang tercetak nama Allah pun ulama PAS tak akan membawanya ke jamban. Ingatlah, sekiranya salah satu rakan PKR dan PAS dalam Pakatan Rakyat boleh sebegitu berbulu dengan tulisan Jawi di Jalan Bukit Bintang atau Seputeh, maka jangan berharap dengan mereka sepenuhnya untuk memperjuangkan isu ini. Apatah lagi, ramai yang berkumpul dalam parti mereka ini adalah liberalis yang meluat dengan pejuang bahasa (yang dilabel sebagai tradisionalis/konservatif/fundamentalis dalam senyap). Kebetulan isu ini adalah isu yang sedap.

Betulkan niat.

FAISAL TEHRANI

Anonymous said...

setuju,
kita tidak turun membantah atas nama anwar Ibrahim atau TGHH. Kita turun atas tiket gerakan membantah PPMSI. Saya melihat ia bukan sekadar isu untuk mendaulatkan bahasa melayu sahaja tapi ia isu kesusahan, kesukaran dan kerugian bangsa melayu jika program ini diteruskan.Kalau betol ingin tingkatkan penguasaan BI, mantapkan pengajian dan pengajaran BI, bukan BIkan maths dan science kerana ia sungguh membebankan dan tidak mendatangkan untung kepada pelajar terutama melayu luar bandar.

kalau org Islam nak berjuang mendaulatkan bahasa, lebih baik daulatkan bahasa Arab sebab berbahasa Arab itu berpahala.

Tak adil menuduh pas berubah hanya kerana sebaris dua kata-kata dari Tuan Guru.Kecualilah ia satu sesi wawancara yang mewakili keseluruhan pandangan tuan guru terhadap isu itu maka pada masa ini kalau anda nak membaca minda beliau dan membuat konklusi tentu ianya lebih tepat.Saya bukan ingin membela 'kesalahan' tuan guru, tetapi jika anda meneliti ianya kata-kata yang 'terbuka' dan terdedah kpd pelbagai persepsi dan spekulasi....saya melihat masih ada huraian terhadap kata 'boleh' yang TGNA maksudkan dan ianya tidak membawa niat memudaratkan agama ini.

saya pernah membaca Abu Jahal juga sering bersumpah atas nama Allah sekalipun tidak pernah beriman dgn ajaran Rasulullah saw.

Anonymous said...

Bagus-bagus, rancakkan lagi penggunaan produk muslim dalam kehidupan harian. sikit-sikit lama-lama kita akan bebas dari menggunakan produk israel & seangkatan. InsyaAllah.

Saya distributor kawasan Terengganu utk SmlyQ, minuman malt bercoklat (macam Milo & Liqo ni jugak). Produk ni pun daripada Kedah (Kulim) keluaran DH Mega, 100% produk muslim tanpa sebarang pengawet, perasa & pewarna tiruan.

Kualitinya memang sedap. Banyak testimoni dari pelanggan yg positif, dan setakat ni takde lagi yg komplen. Saya edarkan ke kedai-kedai runcit di terengganu, dan akan bergerak dari satu daerah ke satu daerah. Jualan di Kemaman misalnya, kedai runcit saiz sederhana pun jualannya mencecah 40 paket seminggu.

Mana-mana kedai runcit di Terengganu yg berminat nak jual SmylQ boleh hubungi saya di emel ikhtisar.enterprise (at) gmail.com , keutamaan utk peniaga muslim sahaja. Wassalam.

Anonymous said...

UST. SETAKAT NI SAYA DENGAR US SORANG JE YG PGGL TUAN IBRAHIM TOK GURU, ORG LAIN TIDAK, APAKAH KELAYAKAN YG ADA PD SORANG UTK LAYAK DPGGIL TUAN GURU, SBB SAYA TAK NAK SEBUT TANPA SAYA TAHU SEBABNYA MELAINKAN YG MMG DAH MASYHUR SPT TG NIK AZIZ DAN TG HJ HADI

Unknown said...

Assalamualaikum. Di mana saya boleh dapatkan alamat pengeluar minuman ini? Saya berminat untuk menjadi distributor di Borneo.

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive