HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Monday, September 7, 2009

Al Faatihah buat Guruku !

1. Bahrin bin Mohamad [ 57 th ] bukanlah asing kepada kami anak - anak muda yang memberi intima' kepada PAS sebagai wadah perjuangan khasnya di negeri Pahang .

2. Beliau telah kembali kerahmatillah pada 11 malam tadi ketika memimpin usrah di cawangan beliau [ tanggal 17 Ramadhan .]

3. Almarhum juga merupakan bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pahang seketika dulu . Kala itu saya masih bertatih dalam jamaah ini .

4. Apa yang menarik , beliau juga merupakan antara guru awal saya dalam usaha mendidik diri , fikrah dan aqidah perjuangan saya . Saya masih ingat beliau menganjurkan tamrin panjang selama 3 bulan di Kg Kempadang dan saya antara yang menyertai tamrin tersebut .

5. Pelbagai topik saya pelajari termasuklah ilmu berkait dengan gerakan Islam , dakwah dan uslubnya , pengalaman gerakan Islam nusantara dan pelbagai topik lain yang berkait dengan pengurusan organisasi . Lebih 7 topik sehari kami pelajari segalanya berkait dengan gerakan Islam .

6. Kini beliau telah pergi buat selamanya . Semoga Allah swt mencucuri rahmat ke atas ruh al marhum . Satu kehilangan besar buat PAS Pahang dan seluruh anak muridnya . Semangat juang dan pengorbanannya terus menjadi inspirasi perjuangan kami . Al Faatihah .

2 comments:

angkasanuri said...

Alfatihah...semoga Allah mencucuri roh Allahyarham.Saya sempat mengenali beliau semasa di Pahang.

Anonymous said...

Cuba kita lihat kepincangan, kebodohan dan muslihat parti pembangkang di Malaysia ;
DAP
1. Kononya memperjuangkan demokrasi tetapi bersifat dictator. DAP mengeluarkan kenyataan dan fitnah terhadap BN tetapi apabila BN menonjolkan kelemahan DAP,saman malu dikemukakan terhadap BN. Di mana kebebasan bersuara dan demokrasi?Kini DAP minta Dr.Hassan Ali di buang. Setiap kali ada percanggahan pendapat, samada DAP akan buang sendiri macam PKR atau minta parti berkenaan pecat. Sifat komunis.
2. Isu Kg.Buah Pala- Guan Eng tahu orang melayu dan india yang menyokong DAP adalah bodoh dan amat mudah dibodohkan. Kerajaan Pulau Pinang DAP yang meluluskan penjualan tanah tetapi menuduh Gerakan.Yang terkini, penasihat peguam DAP termasuk Karpal Singh mengatakan tiada tindakan boleh di ambil terhadap pemaju. Sunnguh aneh kan??Sebab Karpal Singh kata Sultan Perak boleh di saman walaupun pada hakikatnya tidak boleh tetapi pemaju tidak boleh di saman pulak??Kerajaan DAP mempunyai hak untuk membatalkan permit pembangunan pemaju tetapi DAP ni talam dua muka.
3. Apabila DAP berkuasa di Perak, dimana MB nya adalah Nga dan Ngeh,DAP menggunakan orang Melayu PAS bodoh lembu untuk mencabar dan menghapuskan kuasa raja dan hak keistimewaan bumiputera. Kerana tamakkan kuasa, orang Melayu PAS bodoh lembu sanggup berbaring di atas jalan raya.Tanah diberikan kepada orang cina beratus hektar dan orang melayu diberi tanah kubur dan orang melayu PAS masih tak faham lagi.Memang lebih bodoh daripada lembu!
4. Di Selangor,senario yang sama macam Perak.Speaker Teng adalah MB manakala Khalid dijinakkan dengan Elizabeth Wong sehingga menggunakan wang kerajaan negeri untuk beli lembu.
5. Yang terkini,pertama kali dalam sejarah,DAP mengatakan nama Pulau Pinang adalah milik DAP.Ini lebih dictator daripada Ariel Sharon. Sudah tidak ada nasi kandar pulau pinang lagi. Yang ada nasi kandar DAP,Rojak DAP dan Cendol DAP.Bayangkan kalau DAP memerintah Malaysia,habislah negara kita.Inilah akibatnya apabila rakyat bodoh memilih budak sekolah dipilih memerintah kerajaan negeri. Tahniah orang Pulau Pinang.
6. DAP kini meminta duit kerajaan persekutuan untuk pembangunan.Buat apa nak bagi, sebab orang Pulau Pinang sendiri tidak mahu pembangunan sebab itu memilih DAP.
7. Sesiapa yang menegur DAP akan disingkirkan seperti yang berlaku di Pulau Pinang dan yang terkini Dr.Hassan Ali di Selangor.




PAS
1. Parti paling bodoh dalam PR dan sentiasa diliwat oleh DAP dan PKR. Mursyidul Amnya bodoh serta amat bebal dan mengamalkan ajaran sesat.Sebab itu si bebal ini layak bergelar Ular Puki Mak!Si bebal ni pelacur Lim Kit Siang.
2. Di bulan ramadhan yang mulia, si bebal ni dan penyokongnya sekadar menahan lapar dan dahaga saja tanpa sebarang pahala. Si bebal ni menyuruh barua-baruanya membakar poster di Perak dan mencemarkan kesucian bulan ramadhan. Walaupun DAP menentang islam, si bebal ni sanggup melakukan hubungan seks dengan Kit Siang tetapi berdendam dan menolak UMNO serta ajaran islam.Mudah-mudahan si bebal ni diseksa dalam api neraka.
3. Si bebal ni meyokong maksiat (Elizabeth Wong and Teoh Beng Hock) dan seks luar tabii(DSAI).
4. Si bebal ni menyokong arak seperti kes arak di Selangor.
5. Si bebal menghina dan mencaci BN tetapi meminta duit dari BN.Memang muka tak malu dan perangai lebih hina dari bangsat!
6. Kalau dulu PAS sinonim dengan laungan takber,sekarang laungan PASBERG adalah TAKEBEER!
PKR
1. Parti di mana si peliwat tegar al juburi hanya ingin menjadi PM dan meliwat seramai mungkin anak teruna di Malaysia dan menuduh konspirasi BN.
2. Menggadaikan maruah bangsa melayu asalkan cita-cita si juburi tercapai.


Untuk peringatan saudara,Mursyidul Am PAS yang bebal menghalalkan mencarut sehingga si bebal ini melancarkan buku PUKIMAK oleh Shanon Ahmad.

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive