HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Sunday, November 8, 2009

AMAL : Sedia Berbakti

1. Jabatan AMAL Malaysia diletakkan dalam keadaan bersedia untuk turun melaksanakan tanggungjawab menyelamat dan menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada mangsa banjir .

2. Banjir kini telah melanda beberapa buah negeri di utara dan pantai timur . Laporan yang saya terima petang tadi menggambarkan keadaan banjir makin serius di pantai timur khasnya di Kelantan .

3. Dewan Pemuda PAS Negeri - negeri diharapkan dapat mengumpul dana kemanusiaan untuk disumbangkan kepada mangsa yang memerlukan . Sementara anggota AMAL cepat mengenal pasti lokasi yang memerlukan mereka turun segera bagi misi menyelamat dan membantu insan yang memerlukan .

4. Seperti biasa Dewan Pemuda PAS Negeri atau kawasan terlibat akan segera membuka Bilik Gerakan Banjir di markaz atau lokasi tertentu bagi menyelaras dan mengurus gerakan menyelamat dan membantu . Insyaallah , dengan segala keupayaan dan kemampuan yang ada meskipun terhad , DPP bersama skuad AMALnya akan terus berbakti tanpa mengira penat dan lelah .

5. Bantuan AMAL ini juga boleh diperolehi dengan menghubungi Dewan Pemuda PAS negeri atau Kawasan terdekat untuk pertolongan cemas dan tindakan segera . Semoga Allah swt menyelamatkan kita semua dari sebarang musibah yang tidak diingini dan saya ucapkan selamat berkhidmat dan bertugas dengan ikhlas dan tabah buat semua anggota AMAL .

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive