HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Tuesday, February 23, 2010

Kempen Anti Zina. Vol 3

1. Kesibukan kita berpolitik samaada dari pihak Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional , negara kita hari ini tidak boleh dipalingkan dari satu musibah besar yang melanda peradaban dan tamaddun kita .

2. Saya maksud di sini ialah masaalah gejala sosial , pergaulan bebas dan zina . Pastinya ini adalah isu yang melangkaui sempadan parti yang kita dokong . Ia adalah masaalah semua yang mesti ditangani segera . Jika tidak hancurlah generasi kita .

3. Pergaulan bebas dan zina ini tidak kenal parti mana atau ideologi apa . Ada anggota Barisan Nasional yang terlibat dan ada anggota Pakatan Rakyat yang terlibat malah yang tidak menganggotai mana - mana parti pun turut terlibat.

4. Apabila agama dan moral tidak menjadi asas dan pegangan penting individu dan masyarakat hari ini , saksikanlah padah dan akibat yang terpaksa diterima dan ditanggung hari ini .

5. Negara kini sarat dengan berita yang memualkan malah membimbangkan , bagaimana generasi kita sedang membesar dalam persekitaran yang memjadi ancaman kepada akhlak dan moral mereka . Masa depan mereka kian kelam malapetaka yang sedang melanda negara ini .

6. Ini merupakan hukuman Allah swt ke atas ummat yang alpa dan leka akan tanggungjawab mereka untuk melaksanakan syariatNya di atas muka bumi ini . Kuasa diberikan , mandat diserahkan tetapi mereka menjadi mabuk dengan pengaruh dan kuasa mereka lalu tenggelam dalam maksiat dan mungkar .

7. Pelaku maksiat pula makin galak sementara kegiatan mereka seperti ada pihak yang membiayainya . Selalu menjadi mangsa tangkapan hanya anak bilis dan mangsa - mangsa yang terperangkap dalam gejala maksiat ini tetapi penganjurnya , pembekalnya , penjualnya malah penaungnya sering lepas dan bebas .

8. Sampai bila perkara ini mahu dibiarkan ? Nak tunggu negara ini menjadi seperti Amerika ? atau hanya menanti seperti apa yang berlaku kepada bumi Nabi Luth ? Waktu itu , tiada apa lagi yang boleh dikesalkan kerana segala - galanya telah binasa . Kenapa tidak bertindak sekarang ? Bukankah kita semua sedar bahawa ini bahaya yang sedang melanda negara dalam keasyikan kita berpolitiking antara satu sama lain .

9. Segala undang - undang dan peraturan manusia kelihatan gagal dalam menyelesaikan masaalah yang telah membusut dan berakar dalam masyarakat kita hari ini . Telah tiba masanya negara kembali kepada ajaran Islam yang mengajar nilai pahala dan dosa sebagai benteng kukuh menyelamatkan masyarakat kita dari asakan gejala negatif ini .

10. Dari sinilah bermulanya perjuangan untuk menuntut berlakunya perubahan dalam negara kita . Bukan sahaja kita nak berubah kerana soal rasuah , kehakiman , penyelewengan , penyalahgunaan dana negara , pengkhianatan terhadap amanah rakyat tetapi juga perubahan dituntut untuk menjadikan negara selamat dan sejahtera dari pengaruh maksiat dan mungkar .


3 comments:

ibnu marzuki al firdaus said...

LAPORAN POLIS TERHADAP...

Syahmi said...

Assalamualaikum Ustaz!

Syabas dengan usaha ustaz dan sahabat2 dalam memerangi sex bebas di Malaysia. Di UK, amalan sex bebas sudah menjadi fenomena yang amat teruk di mana remaja seawal 17 tahun sudah mengandung dan mempunyai anak!

Adalah menyedihkan jika usaha tarbiyyah di Malaysia tidak dikencangkan agar dapat membendung gejala-gejala yang berlaku di negara-negara yang dilabel sebagai maju.

Syabas sekali lagi!

Anonymous said...

Salam

Firman Allah

Kamu adalah sebaik-baik umat yang dikeluarkan untuk manusia, kamu menyuruh kepada kebaikan dan melarang kemungkaran dan kamu beriman dengan Allah (Ali-Imran, ayat 110)

Sertai kami dalam program " Anda Bijak Jauhi Zina"

http://www.youtube.com/watch?v=bLg38uxsdso

http://www.youtube.com/watch?v=WnPO3GfPkTE

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive