HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Monday, February 15, 2010

8 comments:

syahrul said...

semoga usaha dekat dengan masyarakat ini akan terus mendekaktkan mereka dengan Islam

ala barakatillah...

محمد حذوان بن حميدان said...

tahniah ust dan seluruh jawatankuasa kerana dpt menganjurkan kempen yg sgt bagus..semoga trus dbrikan kekuatan dan thabat dlm perjuangan..amin (^_^)

Nik Hafizul said...

kita mempunyai kempen yang cukup berbeza berbanding kempen yang dibuat oleh umno. mereka melancarkan kempen memberi bantuan kepada wanita yang sudah terlanjur kononnya bagi mengelakkan kehidupan mereka(golongan terlanjur) itu tidak tersisih sehingga mendatangkan masalah yg lebih mudarat.

demikian juga dengan cadangan si rosmah yang ingin menjalinkan hubungan setiakawan bersama JKM, jabatan kebajikan masyaratkat bagi mengadakan kempen ke arah membendung kes pembuangan bayi yang semakin berleluasa.

dan kita, sebaliknya- melakukan kempen menjauhkan diri daripada zina, arak dsb..

saya tak mahu cakap panjang ustaz.. dari soal idea pelaksanaan kempen ini kita sudah tahu mana satu yang lebih menjamin kebaikan yang berkesan berbanding kebaikannya yang hanyalah mendatangkan sia-sia..

inilah mentaliti dan logikal dua parti yang nyata berbeza..

joegrimjow said...

sebab lama tak buka berita
terkejut dengan berita buang bayi bersepah

hurmm

Anonymous said...

salam ustaz,


saya ingin bertanya mengenai menggunakan perkataan HIS bagi menggantikan (ganti nama) ALLAH s.w.t yang banyak digunakan dalam buku2 agama dalam english.. kalu dirujuk perkataan HIS ialah kata ganti nama bagi lelaki..


bukankah menyamakan ALLAH s.w.t dengan sifat manusia itu syirik..


jika dikatakan penggunaan perkataan HIS sbgai hanya bahasa..

cuba bayangkan HER digunakan menggantikan ALLAH s.w.t..

terima kasih

diharap ustaz dapat menjawap sedikit keraguaan..

Anonymous said...

Kalaupun UMNO benar tidak mengamalkan Islam yang dipandu oleh Nabi Muhammad saw, tetapi paling rendah dan paling tidak, perarakan berserta selawat yang ada; setidak-tidaknya menunjukkan satu ekspresi kecintaan buat baginda Rasul, kekasih Allah. Jika eskpresi yang paling kecil dan rendah (tetek bengek dan remeh temeh) ini pun diperkecilkan dan dinafikan maka di manakah letaknya keimanan kita kepada Rasulullah saw? Biarlah orang yang ingin berarak menunjukkan kasihnya kepada Nabi Muhammad saw berarak dan berselawat. Siapa tahu selawat dan peluh ketiak ketika berarak itulah yang akan menjadi saksi di hadapan Nabi Muhammad, berbanding kononnya kerja harakah Islam puluhan tahun yang kini bersulam riak perasan dan takbur angkuh di hujungnya. Lebih buruk, kerja hempas pulas harakah Islam itu sudah dibayangi oleh muslihat politik yang kotor dan menjijikkan. Digelumangi oleh tingkah laku politikus yang memualkan.

Di akhirat nanti kita akan bangkit dengan kekasih kita. Jika kita cinta Rasulullah saw, maka kita Insya-Allah bangkit bersama baginda. Belum tentu tukang sapu sampah yang bermodal selawat terbuang di sisi baginda berbanding seorang khalifah atau menteri besar yang mendabik dada menjalankan Islam.

Jika tuan-tuan lebih cinta Mursyidul AM PKR maka tuan-tuan akan bangun bersama dengannya. Jika tuan-tuan lebih cinta khalifah Lim Guan Eng, maka bersama dialah tuan-tuan akan bangkit kelak. Jika tuan-tuan lebih cintakan Perdana Menteri, boleh bangkit di akhirat nanti dengan dia. Saya tak nak bangkit dengan semua di atas.

Tanya dengan pendosa mana sekalipun dia akan jawab hendak bangkit dengan Nabi di akhirat kelak. Itu tandanya bulan Maulud amat besar.

Saya, yakni kita nak bangkit dengan siapa?

Kita ingin bangkit bersama Rasulullah saw dan ahlul baitnya yang suci, iaitu Saidina Ali, anakandanya Saidatina Fatimah Zahra (penghulu wanita di syurga), Saidina Hasan dan Husin (penghulu pemuda di syurga). Rujuk bunting yang diarak anak-anak dalam foto di atas. Belajar meluahkan perasaan cinta kepada Nabi Muhammad, dengan cara paling kecil dahulu pun tidak mengapa.

* Mempertahankan cinta buat Rasul jauh lebih besar. Tidak, saya bukan juak UMNO. Saya juga tidak rela sebuah jemaah Islam punah ranah kerana strategi politik yang mencemarkan. Saya mencintai Islam yang sebenar-benarnya ditunjukkan oleh Rasulullah saw, dan dipeliharai oleh ahlul bait baginda serta sejumlah sahabat yang berada di jalan lurus.

Anonymous said...

Cukupkah hanya dengan gimik seperti ini?...atau akan keluar jawapan yg selalu kita dengar "sekurang-kurangnya kami memulakan". Inilah bukti kerja yang tiada ketekunan. Semua benda nak buat. Akhirnya untug hanya secupak,ruginya segantang.

kem aman said...

ust.. kalau boleh, mintak upload bahan kempen. supaya blogger dapat ambil bahagian dan boleh diletak dalam blog masing2..

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive