HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Thursday, February 16, 2012

Ekonomi Harimau Kertas. vol 3

Ekonomi Harimau Kertas. vol 3

1.    Saya ingin membawa perhatian semua untuk melihat hasil kajian yang dilakukan oleh Pemuda BN sendiri yang boleh menggambarkan betapa kerapuhan ekonomi negara menjanjikan mimpi ngeri kepada anak-anak muda di Malaysia.

2.    Menurut kajian yang mereka lakukan, hampir 40% anak muda bimbang terhadap masa depan negara. 48% anak muda berpendirian, kualiti hidup mereka di Malaysia tidak terjamin, iaitu 39% berpendapat kehidupan di Malaysia adalah sukar dan hanya cukup untuk keperluan sahaja, manakala 9% yang lain berpendapat sangat sukar dan tidak cukup untuk keperluan.

3.    Dilaporkan juga, 81% anak muda di Malaysia pernah kehabisan wang sebelum mendapat gaji bulan berikutnya, dengan 10% dari anak muda kerap menghadapi situasi tersebut. Apalagi yang dapat saya simpulkan daripada petunjuk-petunjuk di atas, melainkan “SUDAH SAMPAI MASANYA BN DITUMBANGKAN”. 

1 comments:

Anonymous said...

Ekonomi Harimau tak termasuk nak jual Putrajaya, KLIA, KLCC dan Litar Sepang ke? Nak ludah jilat balik? Berapa kerusi Parlimen Pas akan bertanding daripada 222 kerusi? bagaimana Pas nak laksana negara kebajikan kalau kemenangan kerusi parlimen pun pas tidak melebihi komponen parti pakatan yg lain? maksudnya pkr dan dap kena angguk je dgn pas? lebih baik ostad jadi penjilat anwar berahim je lah.. atau pun jadi pencium jubur lim guan eng, karpal singh dan lim kit siang.. boleh ostad? selamat menjilat dan mencium.

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive