HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Monday, March 21, 2016

Himpunan Bantah “DLP” Pada 9 April 2016

Jawatan Kuasa Kongres Rakyat yang telah bermesyuarat pada 6 Mac 2016 yang lalu telah bersetuju untuk menganjurkan satu Himpunan Aman membantah perlaksanaan “Program Dwibahasa” atau “Dual Language Program” (DLP) di Dataran Merdeka pada 9 April 2016 akan datang bersama GMP (Gerakan Mansuhkan PPSMI) dan GIPK (Gerakan Isu-Isu Pendidikan Kebangsaan). Tentatif himpunan akan dimaklumkan kemudian.

Penganjuran ini akan melibatkan penyertaan bersama pejuang-pejuang bahasa, ngo-ngo yang aktif membantah perlaksanaan “Program Dwibahasa” ini.

Urusan permohonan guna lokasi dan kebenaran berhimpun akan diuruskan oleh pihak Sekretariat Kongres Rakyat dengan pihak berkuasa dalam masa terdekat. Kongres Rakyat mengharapkan kerjasama baik dari pihak berkuasa bagi menjayakan himpunan ini.
Objektif himpunan ini adalah bagi menyatakan sikap dan bantahan rakyat kepada kerajaan ekoran perlaksanaan DLP yang dilihat jelas merugikan negara dan anak bangsa sekaligus mengheret  sistem pendidikan negara terhumban jauh ke belakang.
Kongres Rakyat turut menyeru penyertaan semua pihak, khasnya penuang bahasa, ngo prihatin, individu, tokoh akademi yang memahami betapa DLP ini perlu dimansuhkan.

Membina Malaysia Sejahtera

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive