HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Tuesday, March 24, 2009

Harakah dan Suara Keadilan digantung



UMNO dan BN kian terdesak . Kekerasan demi kekerasan digunakan oleh UMNO dan BN bagi mencabar kesabaran Gerakan Islam ini . Terkini mereka menggantung permit Harakah dan Suara Keadilan selama 3 bulan dan berkuat kuasa serta merta.

Selama ini mereka mendakwa bahawa UMNO adalah parti yang kuat dan diterima oleh masyarakat .

Persoalannya , jika benar UMNO sebagai parti yang kuat dan berpengaruh maka apalagi yang membuatkan UMNO takut dan resah sehingga memaksa mereka menggantung permit Harakah dan suara Keadilan tanpa sebarang alasan yang munasabah .

Jelas mereka sangat bimbang maklumat dari PAKATAN akan sampai kepengetahuan rakyat menjelang pilihanraya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau serta Batang Ai di Serawak .

Maklumat adalah ilmu dan hujjah . Ilmu dan hujjah adalah 2 senjata yang paling sempurna dan berkesan untuk meruntuhkan kebathilan dan kezaliman . Lantaran itu sebolehnya mereka akan menghalang maklumat dan hujjah perjuangan PAKATAN ini sampai kepada masyarakat , agar mereka mampu mengekalkan pengaruh bathil dan tindakan zalim mereka ke atas rakyat .

Kini rakyat dinafikan hak untuk memilih maklumat malah mereka dipaksa dan disogok dengan maklumat sebelah pihak melalui media milik mereka samaada cetak atau elektronik . Lebih malang apabila maklumat yang disogok itu adalah maklumat yang salah dan bohong .

Demokrasi kian pudar . Bohonglah kalau UMNO dan BN mengatakan mereka adalah pejuang demokrasi . Tindakan mereka ke atas Harakah dan suara Keadilan adalah bukti tindakan tidak bertamadun bahkan bertentangan dengan nilai demokrasi yang kononnya diperjuangkan oleh mereka .

Tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa UMNO kini menonjolkan tahap pemikiran kelas kedua di saat dunia memberikan kebebasan media dan kebebasan bersuara kepada parti - parti politik yang sah di sisi undang - undang .

Saya percaya , jika maksud UMNO mahu menyekat maklumat dan hujjah kebenaran ini , maka hasrat mereka nyata akan menemui kegagalan justeru kebenaran tidak mungkin siapa dapat menghalangnya . Rakyat masih mempunyai ruang untuk melayari ruang perbahasan media yang lebih terbuka di pentas cyber .

Mereka mahu memadam cahaya agama Allah swt dengan fitnah , tohmahan dan ugutan mereka ? nescaya Allah swt pasti akan menyempurnakan cahaya agamaNya walau ianya sangat dibenci oleh golongan yang engkar .

Rakyat kini nampak lebih jelas dan dekat betapa UMNO dan BN adalah zalim dan rakus . Tidak memiliki hujjah dan takut berdepan dengan kebangkitan serta kesedaran rakyat .

Inilah peluang rakyat mengajar dan mendidik UMNO dan BN agar mereka benar - benar faham dan insaf terhadap salah laku yang mereka lakukan melalui pilihanraya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau dengan menolak atau mengenepikan UMNO dan BN pada 7 April kelak dan memilih PAKATAN .
Post a Comment

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 018 590 8890
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Follow by Email

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive