HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Wednesday, July 8, 2009

Abe Uji Calon PAS di N. 41

1. Mohd Fauzi Abdullah [ lebih mesra dengan Abe Uji ] adalah calon PAS di Manek Urai yang akan membawa tanggungjawab dan amanah besar sekaligus menggalas risalah perjuangan untuk terus mara membelah segala halangan dan rintangan .

2. Sebagai tokoh tumpuan seluruh negara sepanjang musim pilihanraya kecil N. 41 Manek Urai ini , Abe Uji menjadi medan sasar serangan psikologi yang dilancarkan oleh musuh yang mahu melihat kekalahannya kelak .

3. Taraf pengajian dan pekerjaannya menjadi topik utama yang digunakan sepenuhnya untuk merendah dan memperlekeh peribadi serta keupayaannya untuk membawa mandat rakyat di Manek Urai .

4. Tidaklah Abe Uji ini seorang graduan lepasan University luar negeri seperti Cambridge dan lainnya . Beliau juga bukanlah seorang pengarah syarikat yang memiliki segala kemudahan mewah dan elaun yang mencecah puluhan ribu ringgit .

5. Persoalannya , itukah yang menjadi nilaian masyarakat dan penduduk di Manek Urai ? Lebih jauh lagi , itukah syarat penting untuk layak menjadi wakil kepada rakyat di Dewan Undangan negeri kelak ?

6. Walau hanya memiliki pendidikan tahap biasa dan pekerjaan sendiri untuk menyara hidup dan keluarga , Abe Uji adalah tokoh yang dikenali ramai dalam DUN Manek Urai malah apa yang lebih penting ialah beliau juga merupakan individu yang sangat mesra dan mudah berkomunikasi dengan masyarakat awam . Justeru kehidupan dan pekerjaan beliau meletakkan beliau hidup dan interaktif di tengah - tengah masyarakat secara langsung .

7. Lebih bermakna apabila semua mengenali bahawa Abe Uji adalah seorang insan yang soleh . Kuat beragama dan bahasa mudahnya , beliau adalah kaki masjid yang istiqamah menunaikan solat berjamaah dan menghadhiri kelas - kelas pengajian yang dianjurkan di masjid dan surau .

8. Saya kira watak sedemikian lebih membawa Abe Uji dekat dengan masyarakat dan lebih memahami jiwa masyarakat tempatan di Manek Urai . Malah Abe Uji lebih mampu dan berupaya untuk merasai denyut nadi masyarakat Manek Urai . Bahkan lebih penting , Abe Uji pasti akan mampu memikul amanah berupa mandat rakyat sebagai pemimpin mereka dengan penuh dedikasi dan bertanggungjawab justeru beliau adalah insan yang soleh dan muttaqin .

9. Apalah gunanya belajar tinggi menjadi cerdik dan berkerjaya dengan nilai gaji bertaraf 4 atau 5 angka tetapi gagal merasai dan menghayati susah sukar kehidupan rakyat pula gagal menunaikan amanah kepimpinan dengan baik .

10. Lebih malang dan tersangat malang apabila segala kecerdikan dan kemewahan itu hanya menjadikan mereka lalai dan sering terjebak dalan kancah maksiat dan mungkar justeru tiada taqwa di dada . Mudah sahaja mereka terjebak dalam perangkap rasuah dan penyalahgunaan kuasa . Akhirnya rakyat juga merana dan menderita , menjadi batu tangga yang dipijak oleh golongan oputurnis ini mencari lebih kemewahan dan kedudukan yang tinggi .

Rakyat Manek Urai tahu , siapa yang patut di pilih .
Tentunya Abe Uji dari PAS.
UNDILAH PAS

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive