HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Tuesday, July 7, 2009

Pulanglah .......Anak Muda !

1. Hari ini selesai proses Penamaan Calon di N41 Manek Urai . Sah berlakunya pertarungan dua penjuru antara PAS [ mewakili PAKATAN Rakyat ] dengan UMNO [ mewakili Barisan Nasional ]

2. Insyaallah , Dewan Pemuda PAS sangat optimis bahawa kemenangan akan berpihak kepada PAS . Sokongan padu dari Angkatan Muda Keadilan [ AMK ] dan DAPsy yang turut bekerja keras bagi meraih sokongan pengundi muda sangat meyakinkan .

3. Pengundi Muda mewakili hampir separuh jumlah pengundi di Manek Urai . Tidak keterlaluan jika saya menyebut bahawa para belia dan anak - anak muda adalah penentu kepada keputusan pilihanraya kecil Manek Urai ini .

4. Jika momentum kebangkitan rakyat yang rata - ratanya didokong oleh kemaraan anak - anak muda untuk bangkit dan keluar dari belenggu minda dan penjajahan politik UMNO dan BN masih kekal , Insyaallah kita bakal menyaksikan sekali lagi UMNO dan BN tersungkur dan terburai di Manek Urai .

5. Setelah UMNO tertinggal jauh di Permatang Pauh , UMNO panik termangu di Kuala Terengganu , UMNO rebah terlentang di Bukit Gantang , UMNO rasa hiba terhalau di Bukit Selambau dan UMNO tersungkur hampir mati di Penanti , saya ulangi sekali lagi insyaallah rakyat bakal menyaksikan bagaimana UMNO dan BN akan hancur terburai di Manek Urai .

6. Justeru itu , demi menyaksikan harapan ini menjadi kenyataan setelah berhadapan dengan 1001 episode malang bersama UMNO dan BN sebagai penguasa yang zalim di peringkat persekutuan , Dewan Pemuda PAS menyeru agar semua pengundi muda sekali lagi menunjukkan kebangkitan mereka menolak UMNO dan BN .

7. Anak - anak muda yang berada di perantauan , pulang lah .... pulang lah mengundi demi sebuah tanggungjawab dan maruah agama dan negara , lalu memastikan kemenangan kekal bersama PAS dengan slogan Tok Guru memimpin ... Manek Urai Berkat .

8. Biarpun ini adalah pilihanraya yang kecil pada saiznya tetapi yakinlah bahawa ia sangat besar pada nilainya untuk kelangsungan kebangkitan rakyat khasnya anak - anak muda untuk menolak kerajaan UMNO dan BN . Kemenangan di Manek Urai akan menjadi signal atau isyarat jelas kepada seluruh rakyat di dalam negara kita , bahawa kekalnya momentum anak muda menolak UMNO dalam pilihanraya umum ke 13 kelak .

9. Pulang lah .... Dewan Pemuda PAS sekali lagi menyeru dan merayu agar semua anak - anak muda pulang menunaikan tanggungjawab jihadnya bagi menewaskan UMNO dan BN dalam Pilihanraya kecil N 41 Manek Urai pada 14 hb Julai kelak .

10. Uniknya , Yang di Pertua PAS kawasan Kuala Krai yang merupakan kawasan dimana terletaknya DUN Manek Urai ini , malah orang yang bertanggungjawab langsung untuk mengekalkan kemenangan PAS di situ adalah Ketua Dewan Pemuda PAS negeri Kelantan sendiri iaitu al Fadhil ustaz Abdul Latif bin Hj. Abdul Rahman . Maka hemat saya , anak - anak muda pasti mendokongnya Insyaallah . Amin Ya Rabbal A'lamin .

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive