HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Sunday, February 21, 2010

Hari Belia Bangi 2010

Saya diberi penghormatan untuk merasmikan Hari Belia Bangi 2010 anjuran Sekteriat Pemuda Perihatin dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Kawasan Serdang . Satu program yang sangat menarik dan mampu menjadi alternatif kepada belia dan remaja negara pada hari ini .

Umum mengetahui betapa negara hari ini sedang diancam pelbagai aktiviti yang meruntuhkan akhlak dan moral belia negara sedang mereka rata - ratanya adalah bakal pemimpin pada masa yang akan datang . Justeru itu sewajarnya syakhsiyah dan akhlak mereka dibentuk dan dibina dengan aktiviti yang mampu mengasah bakat dan membekalkan karektor kepimpinan yang baik dan hebat untuk masa depan negara .

Aqal yang sihat dan cerdas lahir dari jasad yang yang sihat dan perkasa
Insyaallah , Dewan Pemuda PAS senantiasa perihatin dalam mengenengahkan aktiviti - aktiviti yang bermoral serta bermanafaat untuk mendidik belia dan remaja sebagai generasi harapan negara .

Dalam masa yang sama , kita sewajarnya serius menentang dan membasmi segala aktiviti maksiat dan mungkar yang mengheret anak - anak muda kita ke kancah kebinasaan dan kemusnahan . Jangan biarkan para belia kita hanyaut dan terjebak dalam perangkap maksiat dan mungkar . Semua pihak sayugianya mengambil langkah yang bersungguh - sungguh terutamanya pihak kerajaan yang memerintah . Segala keupayaan , kuasa dan dana mestilah digunakan semaksima mungkin untuk membina generasi masa depan yang hebat .

Meninjau dan meneliti beberapa produk terbaru di Gerai Pameran tabung Haji .

Mengibarkan bendera Orang Muda Geng Kita sebagai simbolik Perasmian Hari Belia Bangi 2010

Sempat juga memilih jubah untuk dihadiahkan buat isteri tersayang setelah sekian lama tidak memberi hadiah buat beliau yang sering ditinggalkan .

Mendapatkan taklimat kesihatan dan kaedah penjagaannya secara berkesan di Gerai Kesihatan az Zahrah sempena Hari Belia Bangi 2010 .

Merasmikan acara tarik tali Piala Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat . Turut sama ialah rakan - rakan dari DAPsy .

Inilah piala Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat yang bakal dianugerahkan kepada sang juara

Mendengar penjelasan dari Agensi Anti Dadah Negara bagaimana ia berfungsi dan memberi kesedaran kepada masyarakat mengenai bahaya dadah khasnya kepada golongan belia negara hari ini termasuk kaedah pembenterasan yang dilakukan oleh Agensi ini .

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive