HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Tuesday, November 30, 2010

Program Pengkaderan Anak - Anak Ahli PAS

1. Bulan Nov dan Dec adalah musim cuti persekolahan . Selain dari aktiviti ziarah sanak saudara , melancung , beristerehat bersama keluarga , warga Pemuda PAS di minta supaya turut memanafaatkan ruang musim cuti ini untuk menganjurkan program pengkaderan untuk anak - anak ahli PAS bagi mencapai objektif tersebut :

a ] Fikrah Perjuangan Islam yang jelas
b ] Memahami tanggungjawab sebagai seorang muslim
c ] Pengukuhan Aqidah yang sohih dan Akhlak yang soleh.

2. Dewan Pemuda PAS negeri - negeri melalui Jabatan Pengkaderan Pelajarnya diharapkan dapat melaksanakan amanah ini sebagaimana modus operandi yang telah dihantar ke negeri - negeri melalui jabatan ini .

3. Selain program khusus berorientasikan pengkaderan , program pengukuhan akhlak seperti kem Anak Soleh dan seumpamanya adalah sangat digalakkan bagi membuka peluang kepada anak - anak ahli PAS mendekatkan diri kepada Allah swt serta memanafaatkan masa cuti mereka . Sekaligus dapat menghindarkan mereka dari pengaruh budaya yang tidak sihat melalui pergaulan yang bebas dan tidak terbatas.

4. Memupuk budaya Amal Islami sejak mereka masih diperingkat awal usia mereka adalah suatu yang sangat dituntut oleh Islam . Melentur buluh biarlah dari rebungnya , agar anak - anak itu kelak berjaya menjadi pewaris kepada perjuangan Islam yang kita dokong hari ini .

5. PAS adalah sebuah gerakan Islam . Justeru itu , sebagaimana kita ada masa untuk perjuangan kita di pentas politik guna menuntut perubahan total pada iklim politik negara , maka sayugianya kita juga mestilah mempunyai masa untuk anak - anak kita sebagai pewaris perjuangan dengan pengisian fikrah serta ruh Islam yang mantap dan kukuh .

Jabatan Pengkaderan Pelajar
Dewan Pemuda PAS Malaysia.

1 comments:

tungkaran hati.blogspot said...

Perjuangan PAS tanpa DAP dan PKR saja yang dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini.

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive