HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Monday, December 14, 2015

Duat dan Mujahid Siber

Cabaran zaman mesti didepani dengan bijak, berani dan optimis menggalas tanggungjawab perjuangan Islam.

Duat dan Mujahid Siber adalah dua skuad yang dipertanggungjawab langsung untuk membawa risalah perjuangan Islam ini ke serata pelusuk alam sekaligus menangkis segala serangan siber yang dihadapkan kepada Islam dan ummatnya.

Terdapat dua kategori gerakkerja berorientasikan maklumat di dunia siber;
  1. Penyampaian dan mekanisme penyampaian risalah perjuangan Islam secara hikmah serta penerimaan dan mekanisme penerimaan maklumat. Ini adalah peranan Duat Siber.
  2. Menegakkan kebenaran dan kemurnian  perjuangan Islam, menjawab segala kesamaran dan menangkis pelbagai serangan dengan mujadalah (dialog/wacana) yang berhemah di medan siber. Ini adalah peranan Mujahid Siber.
Alam siber menjadi satu lagi pentas jihad kontemporary untuk para pejuangnya mencari keredhaan Allah swt dan pahala yang dijanjikan dengan tugas yang dilaksanakan;
  • Pastikan Risalah Islam temui sasaran
  • Benar pada fakta dan data
  • Aproach yang sesuai dan bestari
  • Menjawab persoalan berbangkit
  • Menangkis fitnah
  • Menolak kebathilan
Hayatilah firman Allah;
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا
“(Nabi-nabi yang terdahulu) ialah orang-orang yang menyampaikan syariat Allah serta mereka takut melanggar perintah-Nya, dan mereka pula tidak takut kepada sesiapa pun selain daripada Allah. Dan cukuplah Allah menjadi Penghitung.” (Surah al-Ahzab:39)

Usah bimbang dan resah dengan aksi dan serangan cybertrooper musuh-musuh Islam. Hadapi mereka dengan syakhsiah dan disiplin akhlak Islami.

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive