HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Monday, March 21, 2016

Bantah Formula Penyelesaian Dua Negara

Ucapan terima kasih kepada Indonesia kerana menganjurkan “The Fifth Extraordinary Summit on Palestine and al-Quds Al-Sharif”. Ia adalah satu usaha yang konsisten yang dimobilisasikan oleh negara-negara OIC untuk memperjuangkan nasib umat Islam dan kedaulatan negara Palestin.

Walau bagaimanapun, dengan merujuk kenyataan Menteri Luar Negeri, YB Dato’ Sri Anifah Aman bertarikh 7 Mac 2016, pendekatan penyelesaian dua negara tegasnya ditolak sama sekali justeru ianya secara langsung mengiktiraf negara haram Israel di bumi Palestin. Penjajahan hampir 100 tahun (Deklarasi Balfour 1917) tidak boleh diakhiri dengan penyelesaian ini.

Kementerian Luar Negeri didesak untuk mengusulkan hasil Deklarasi Jakarta tersebut di Dewan Rakyat pada sesi mesyuarat kali ini. 
PAS akan memberikan sokongan penuh kepada mana-mana usaha membela rakyat Palestin, namun tidak sama sekali mengiktiraf penubuhan negara haram Israel.
Sehingga ke hari ini, kekejaman, penubuhan dan penindasan terhadap rakyat Palestin terus dilakukan oleh tentera Israel. Sejak bulan Oktober 2015, seramai 170 rakyat Palestin terbunuh, 116 orang tahanan diseksa dengan teruk Penjara Shikma, puluhan rumah dirobohkan, dan pesawat-pesawat Israel dengan rakus menyembur toksik ke atas tanaman-tanaman rakyat. Adakah kita mahu mendiamkan kezaliman ini?

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive