HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Friday, May 15, 2009

Politik Wang Dalam PAS ?

Sejak pagi tadi , bertalu - talu panggilan dari wartawan yang ingin mendapatkan komentar dari saya berkait dengan kenyataan yang dikemukakan oleh Al Fadhil Ustaz Mohd Daud al Iraqi [ Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat ] mengenai gejala politik wang yang didakwa berlaku dalam PAS .

Sukar untuk saya mempercayainya justeru PAS adalah sebuah Gerakan Islam dan amalan rasuah adalah suatu yang bercanggah dengan Islam yang diperjuangkan oleh PAS . Lebih menyukarkan saya apabila kenyataan yang dipetik ini adalah daripada kenyataan Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat .

Saya hanya menjawab [ kepada wartawan ] Demi Allah ! saya tidak mengetahuinya . Cuma , jika benarlah ia berlaku [ saya berharap ia tidak berlaku ] , maka ia adalah suatu yang sangat menyedihkan dan PAS Pusat mesti mengambil tindakan tegas.

Apalah tujuan politik wang di dalam PAS ? nak kejar apa dalam PAS ? lainlah dalam UMNO . Demi Allah , sukar saya mempercayainya . Sungguh saya berharap perkara ini tidak berlaku ! Andai berlaku , saya tegaskan sekali lagi PAS Pusat mesti siasat dan mengambil tindakan wajar .

Seperkara lagi , al Fadhil Ustaz Mohd Daud Iraqi mesti mempunyai asas dan bukti yang kukuh untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian . Namun saya tidak mendengar sendiri kenyataan beliau . Boleh jadi ini hanya mainan media di musim - musim pemilihan kepimpinan parti .

Apa pun gejala haram dan negatif ini saya harap tidak berlaku dalam parti . Jika benar sebagaimana yang didakwa , saya percaya ia bukanlah pemimpin yang beriman dan soleh . Pemimpin seperti insyaallah tidak akan mendapat tempat di dalam parti yang memperjuangkan Islam .

Saya kini dalam musafir ke Sabah untuk menghadhiri Ijtimak Guru - Guru PASTI yang berlangsung di Sabah esok . Saya berdoa agar Allah membersihkan jamaah Islam ini dari fitnah sedemikian dan menjauhkannya dari segala unsur yang boleh merosakkan jati diri sebuah gerakan Islam yang dihormati perjuangannya selama ini .

Semoga mimpi ini segara tamat .

Post a Comment

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 018 590 8890
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Follow by Email

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive