HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Saturday, February 27, 2010

Dana Pilihanraya DUN Chukai

Material bukanlah asas kemenangan melainkan ia hanya faktor kekuatan tambahan yang membantu kemenangan . Sebaliknya kemenangan yang dicitakan memerlukan sebab kemenangan yang mesti dimiliki oleh setiap individu pejuang . Sebab kemenangan yang saya maksudkan ialah as Sabr [ Kesabaran ] . Allah suka orang - orang yang sabar .

a ] Sabar menghadapi tribulasi
b ] Sabar mengharungi perjalanan perjuangan yang jauh
c ] Sabar melayan karenah anggota
d ] Sabar menanti detik kemenangan dengan segala kegigihan berjuang
e ] Sabar membentengi diri agar tidak terjebak dalam pengaruh maksiat

Buat persiapan segera ! begitulah tegas Dato' Mustafa Ali selaku Setiausaha Agong Parti Islam se Malaysia [ PAS ] di hadapan pemimpin , petugas dan ahli PAS di DUN Chukai sebentar tadi . Nada tegasnya cukup membayangkan kesungguhan PAS kini mempersiapan segala keupayaan untuk menghadapi pilihanraya umum yang ke 13 kelak .

الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا

Orang - orang yang bersungguh - sungguh berjuang dijalan kami [ Fi Sabilillah ] nescaya kami akan tunjukkan jalan kami [ hidayah untuk menang ]

Satu kreativiti menarik yang dilakukan oleh PAS DUN Chukai . Syabas kepada pengarahnya Tuan Hj. Hanafiah Ramli atas kejayaan majlis Makan Malam untuk mengumpul dana pilihanraya DUN Chukai . Sambutan yang memberangsangkan disamping penglibatan ramai anggota Kelab Penyokong PAS dikalangan masyarakat Tiong Hua .

Kemaman pernah digelar sebagai kubu kuat UMNO dan BN . Tetapi ingat saudara ! itu dulu , adapun kini mereka bukan sahaja tidak lagi boleh mengisytiharkan Kemaman sebagai kawasan putih bagi UMNO dan BN tetapi juga PAS sangat berpotensi besar untuk memenanganinya sekali lagi setelah menang pada tahun 1999 yang lalu . Kini PAS hanya tewas sekitar 800 undi sahaja melalui keputusan pilihanraya umum ke 12 tempohari .

Suasana [ dalam ] Majlis Makan Malam di Restoran Bangkok Chukai yang telah berlangsung sebentar tadi . Santai tetapi penuh informasi .

Turut mengambil bahagian sambil menikmati juadah yang disajikan setelah berlapar sejak pagi tadi setelah mengambil perjalanan yang panjang dari Changi Singapura . Sebaik sahaja saya tiba di Kuantan , saya terus bersiap ke Kemaman namun malang Trajet saya rosak lagi [ enjin ]dan ini membuatkan saya terlewat sedikit tiba kerana terpaksa mencari dan membawa kenderaan yang lain .

Beramah mesra dengan tokoh - tokoh utama PAS Kemaman . Kelihatan [ sebelah saya ] Tuan Guru Hj. Awang Dagang [ mantan YDP PAS Kemaman ] turut hadhir dan bertenaga . Alhamdulillah .

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive