HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Sunday, February 28, 2010

Sahabat Ar Raudhah. Vol 1

Gambar - gambar ini di rakam sempena hari Forum Ad Deen anjuran Musolla Ar Raudhah Tmn Pelindung Perdana Beserah Kuantan pada 27 hb Feb 2010 . Program bermula jam 9.00 pagi dengan diadakan Khidmat Rawatan Percuma kepada masyarakat setempat serta gerai - gerai jualan .

Orang ramai kelihatan mengambil peluang untuk membuat pemeriksaan ke atas diri masing - masing . Bukan senang mendapat peluang rawatan percuma ni . Cuma ada juga yang takut nak buat pemeriksaan kerana bimbang ada penyakit ... lagu mana tuh ?


Ini semua orang kuat Musolla Ar Raudhah . Beristerehat seketika setelah penat menjalankan tugas - tugas persiapan akhir menjelang Forum Ad Deen . Jangan rehat lama deh ... kerja banyak lagi tak siap tuh !

Yb. Azan bin Ismail juga turun padang untuk meninjau perkembangan dan persiapan akhir sebelum berlangsung Forum Ad Deen dan beliau sempat juga berhujjah dengan pegawai JAIP yang datang untuk tidak membenarkan Dr Asri berucap dalam Forum Ad Deen ini . [ tapi ... dalam gambar di atas tu , bukan pegawai JAIP :) ]

Tetamu yang hadhir sempat menikmati hidangan yang tidak seberapa hasil air tangan Ustazah Wan Hamidah , pakar tukang masak Pelindung Perdana :) . Saya tumpang gembira atas kunjungan tetamu ke teratak kami . Datang lagi tau !

Dr. Asri , makanlah seadanya kerana lepas ni kita nak berforum pula.. tu pun kalau anta tidak kena tangkap . Pegawai JAIP telah berkeliaran di luar rumah . Sebahagiannya telah berada di dalam Musolla tempat berlangsungnya forum nanti .

Apa punya Jabatan Agama saya pun tak tahu nak cakap lah ... Seketika dulu , kami penduduk Taman Pelindung Perdana hubungi beberapa orang pegawai jabatan Agama Pahang ni untuk turun atau hantar wakil seorang kerana kami nak tangkap pasangan berkhalwat , Seorang pun tak nak datang dengan 1001 alasan .

Malangnya , bila kita nak buat forum , nak sampaikan ilmu kepada masyarakat , berpusu - pusu pegawai agama ni datang untuk halang panel dari menyampaikan ilmu . Jawab lah kalian kelak dihadapan Allah swt . Sepatut kalian jadi pengawal agama bukan penghalang agama . Sungguh saya sangat sedih dan kecewa .

Kuantan ni pula secara kebetulannya terkenal sebagai syurga Mak Nyah dan pelacuran bersepah , kenapa Jabatan Agama tidak menghala ke sana ?

Dr Azahar Yaakob antara tetamu istemewa malam ini yang akan menemani Dr Asri Zainal Abidin berforum selain saya sendiri mewakili tuan rumah . Kebetulan kami bertiga pernah bersahabat semasa menuntut ilmu di timur tengah dulu [ Jordan ] . Pertemuan ini tentunya sangat nostalgis .

Adik - adik Raudhah ini sedang asyik "membelasah" roti cicah kari . Tak muat tempat tuduk di bawah canopy , atas divider pun jadi .. janji dapat nikmati roti kari nih .. ye laah , dengar forum pun penat tau ...

Tengok badan sorang - sorang , patut JAIP tak boleh masuk rapat ... tapi ... apa boleh buat :( mereka cakap , masa tu , kami tak makan lagi . hu hu hu . Yang kecik sekali tu pun tak kurang jugak montel tu . Kalau tak makan dulu , katanya tak boleh bertugas , tak ada energy !

Merai rakan rakan Jabatan Amal yang tulus dan tukus lumus bekerja untuk menjayakan Forum Ad Deen yang julung kali diadakan oleh Musolla Ar raudhah .

Begitulah akrabnya anak buah dangan Pak buah . Kalau dah lapar , Pak buah dia pun dia buat tak kenal jer . Macam lah kawan tu "jung kaka" = tak faham tengok kamus deh !

Merenung masa depan ... apakah selepas ini aku pula yang diundang sebagai panel Forum .... tapi , macam mana nak lepas dengan JAIP nih ...

Atur strategi untuk Forum akan datang . Kita nak panggil Dato' Dr Harun Din pulak nih .

Mengimbau zaman kanak - kanak dulu ... Tahun 1967 .... masa tu mana ada kaler ..

Post a Comment

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 018 590 8890
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Follow by Email

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive