HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Tuesday, March 2, 2010

Sahabat Ar Raudhah. Vol 2

Setelah berunding , Dr Asri tetap tidak dibenarkan bercakap mengenai agama namun beliau hanya dibolehkan untuk memberitahu bahawa beliau dilarang daripada bercakap agama .

Saya sedang cuba menenangkan keadaan sambil meminta Dr Asri teruskan sahaja ucapan atau forum malam ini sehingga selesai . Namun Dr Asri membuat pilihan untuk mematuhi arahan JAIP agar tidak bercakap agama pada malam ini melainkan sekadar memaklumkan kepada umum bahawa beliau dihalang untuk bercakap agama oleh Jabatan Agama . Barangkali kalau beliau menyanyi atau menari mungkin Jabatan Agama membenarkan sebagaimana mereka tidak usik pun kelab - kelab malam yang bersepah ditengah - tengah bandar Kuantan .

Kini tinggal saya dengan Dr Azahar Yaacub meneruskan Forum hingga tamat , setelah Dr Asri beredar selepas 10 minit berada di atas pentas forum . Jelas ianya sangat mengecewakan orang ramai terhadap tindakan dan sikap yang ditunjukkan oleh Jabatan Agama Islam Pahang .

0 comments:

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive