HIDUP BIAR BERMARUAH. MATI BIAR SYAHID

Thursday, July 22, 2010

ISA : Manifestasi Menolak Islam

1. Dewan PEMUDA PAS Pusat [DPPP] menyatakan kekesalan atas tangkapan terbaru ISA terhadap seorang pemuda, Fadzlullah yang ditahan di Sg.Buloh tempohari.

2. Fadzlullah, 28, ditahan di Sungai Buluh, Selangor pada Khamis lalu sekitar jam 11 malam oleh seorang pegawai polis berpakaian seragam serta 14 pemuda berpakaian biasa yang dipercayai dari Unit Tindakan Khas (UTK) Bukit Aman. Polis hanya mendakwa beliau mengunakan kedudukannya sebagai guru agama untuk merekrut pelajar menjadi ahli Jemaah Islamiah (JI).

3. Akhbar melaporkan kononnya Fadzlullah ada kaitan dengan seorang pendakwah dari Syria, Aiman Dakak dan seorang guru dari Malaysia, Azzahari Murad. Pada Januari tahun ini, Aiman ditahan dengan sembilan orang lagi atas alasan disyaki pengganas, manakala Azzahari masih ditahan di bawah undang-undang pencegahan.

4. DPPP menyifatkan tangkapan terbaru ISA ini membuktikan bahawa kerajaan UMNO/BN gagal mendengar suara rakyat. Kalau dalam tindakan menarik balik Lesen Judi Bola, PM mengatakan kerajaan ‘mendengar’ rintihan rakyat namun beberapa tindakan kerajaan kebelakangan ini tidak langsung mencerminkan yang kerajaan mengambil kira suara rakyat. Sebagai contoh, kenaikan harga minyak dan barang baru-baru ini. Dengan mengumumkan kenaikan ketika hari terakhir parlimen bersidang sehingga tidak sempat hendak dibahaskan, adakah ini melambangkan kerajaan mendengar suara rakyat?

5. Begitu juga dalam isu ISA ini, sememang tindakan kerajaan bermotifkan politik demi memuaskan hati sekutu mereka iaitu AS. DPPP juga mempertikai kerajaan UMNO/BN yang memberikan alasan keagamaan untuk menghalalkan akta zalim ini . Ternyata UMNO/BN hanya berlakon untuk mengaburi mata rakyat supaya menyokong mereka dalam pilihanraya umum akan datang. Jika mereka mempunyai bukti kukuh , kenapa tidak bawa sahaja ke muka pengadilan . Mengambil proses keadilan dengan memberi hak tertuduh membela atau mempertahankan diri .

6. Jika kezaliman ini berterusan dilakukan oleh kerajaan yang ditunjangi oleh mereka keatas rakyat [ menahan tanpa bicara ] maka janganlah UMNO dan BN mengharapkan rakyat menyokong mereka , jauh sekali untuk menerima tawaran perpaduan yang dilaungkan mutaakhir ini . Kerana kezaliman nyata tidak boleh bersatu dengan Islam sebagaimana Islam wajib menolak kezaliman .

7. Saya menyeru supaya rakyat bangkit berjuang untuk :

mendaulatkan syariat Allah swt . Mengenepi faham kebangsaan dan perkauman sempit serta menentang kezaliman sehabis - habisnya dan dalam masa yang sama selamatkan insan walau siapa dia dari terjebak dalam kezaliman sebagaimana yang diajar oleh Rasulullah saw .

"Tolonglah saudaramu yang dizalimi dan yang melakukan kezaliman . Lalu sahabat bertanya : Ya Rasulullah , menolong orang yang dizalimi itu sedia difahami tetapi bagaimana menolong orang yang melakukan kezaliman ? Lalu Nabi saw menjawab : Tahan dirinya daripada melakukan kezaliman ."


3 comments:

Muhamad Adha atTurabi wa Bahlouli said...

ISA menunjukkan kerajaan kita hari ini jauh lebih zalim dari kerajaan Namrud...raja Namrud tetap bertanya terlebih dahulu kepada Nabi Ibrahim as mengenai patung berhala mereka yang habis dihancurkan sepeninggalan mereka ke satu temasya...tapi kerajaan kita???

Muhamad Adha atTurabi wa Bahlouli said...

ISA menunjukkan kerajaan kita hari ini jauh lebih zalim dari kerajaan Namrud...raja Namrud tetap bertanya terlebih dahulu kepada Nabi Ibrahim as mengenai patung berhala mereka yang habis dihancurkan sepeninggalan mereka ke satu temasya...tapi kerajaan kita???

Anonymous said...

I would like to exchange links with your site episodeperjuangan.blogspot.com
Is this possible?

Personal Info

"Seorang insan yang mahu berjuang menegakkan Islam dengan mengerahkan seluruh keupayaan diri. Perjuangan tidak akan berakhir hari ini sebagaimana ia tidak bermula hari ini."
Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi


Parliament: Temerloh (P.88)
Location: Pusat Komuniti, No 8 Tingkat 1, Jalan Chengal Baru 2, Pusat Perniagaan Chengal,
28000 Temerloh, Pahang Darul Makmur.

Phone: 019 980 8181
Fax:
019 916 8182
Email: tantawy08@yahoo.com

Popular Posts

Recent Posts

    Esei Dakwah

    Esei Tarbiyah

    Total Pageviews

    Blog Archive